|RENTGEN STOMATOLOGICZNY

W każdej dziedzinie dentystyki, rentgen stomatologiczny jest bardzo ważnym elementem diagnostyki, gdyż znakomicie uzupełnia badanie bezpośrednie, ukazując miejsca dla niego niedostępne.

Precyzyjny obraz rentgenowski oraz jego właściwe odczytanie często decydują o poprawnym rozpoznaniu, a tym samym właściwym kierunku leczenia. Dlatego nasza pracownia radiologiczna wyposażona jest w najnowocześniejszy sprzęt do wykonywania rentgenu stomatologicznego. Wykwalifikowana obsługa pracowni i doskonałe parametry urządzeń pozwalają uzyskać świetnej jakości zdjęcia 2D i 3D.

rentgen stomatologiczny cdc

Rentgen zębów – pantomogram, a RVG

Podstawowym badaniem służącym do ogólnej diagnozy jest wykonanie zdjęcia pantomograficznego, które najczęściej nazywamy panoramą. Ukazuje ona szczękę i żuchwę wraz z łukami zębowymi oraz stawy skroniowo-żuchwowe. Zalecane jest wykonanie tego typu zdjęcia przynajmniej raz w roku. Chcąc ocenić stan jednego zęba, lekarz dentysta kieruje pacjenta na zdjęcie przylegające RVG. W zasięgu tego zdjęcia jest badany ząb od korony do wierzchołka korzenia wraz z zębami sąsiednimi. Jest to jedno z najbardziej popularnych zdjęć rentgenowskich w stomatologii - służy do precyzyjnej oceny zasięgu ubytku próchnicowego, obecności zmian okołowierzchołkowych oraz poprawności wykonania leczenia kanałowego, jak również do wstępnej oceny stanu periodontologicznego.

Zdjęcia RTG zębów

Zdjęcie skrzydłowo-zgryzowe jest badaniem dedykowanym wykrywaniu próchnicy w miejscach ciężko dostępnych podczas bezpośredniego badania tzn. na powierzchniach stycznych między zębami bocznymi (przedtrzonowce i trzonowce). Wykrycie we wczesnym stadium próchnicy na tych powierzchniach zapewnia minimalne opracowanie tkanek, dzięki czemu nie występują objawy bólowe a ryzyko powikłań jest minimalne. Zdjęcie czynnościowe stawów skroniowo-żuchwowych dokonywane jest na potrzeby diagnostyki dysfunkcji narządu żucia. Tomografia/CBCT jest to badanie, które daje możliwość obserwacji kości i zawartych w nich struktur np. przebiegu nerwów, w formacie trójwymiarowym (3D). Przejście z warstwowych zdjęć dwuwymiarowych w trójwymiarowe zrewolucjonizowało możliwości diagnostyczne i terapeutyczne w stomatologii. Badanie tomograficzne stało się niezbędne podczas wykonania procedur implantologicznych, implantoprotetycznych czy w endodoncji.

pantomogram i rtg

Centrum CDC – rentgen zębów w Krakowie

W ofercie pracowni radiologii stomatologicznej Centrum Stomatologii CDC w Krakowie są zarówno klasyczne zdjęcia dwuwymiarowe pantomograficzne i punktowe RVG, a także trójwymiarowa tomografia (CBCT). Mamy możliwość wykonania badań radiologicznych, od pojedynczego zęba, przez tomografię szczęki i żuchwy, a także tomografii wykorzystywanych w laryngologii (zatok obocznych nosa). Precyzyjny obraz RTG dostarcza informacji o morfologii danego obszaru, uwidacznia rozległość zmian chorobowych, dzięki czemu zabiegi lecznicze przeprowadzane są z pełną świadomością, sprawnie i przy zminimalizowaniu ryzyka niepowodzenia.

Dawki promieniowania potrzebne do wykonania, nawet najbardziej wymagających zdjęć rentgenu stomatologicznego, są zredukowane do absolutnego minimum, dzięki czemu bez obaw korzystać mogą z naszej oferty pacjenci z każdej grupy wiekowej.

ZNIECZULENIE

Któż z nas, jako dziecko lub później, nie doświadczył bólu podczas zabiegu stomatologicznego?! Nigdy więcej!

Oferta Centrum Stomatologii CDC zapewnia przeprowadzenie wszystkich interwencyjnych zabiegów w znieczuleniu miejscowym używając przy nich najlepszych, najskuteczniejszych środków znieczulających. Dodatkowo wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, a w szczególności pacjentów czujących strach/niepokój/zdenerwowanie/dyskomfort na samą myśl o wizycie u dentysty, zapewniamy możliwość przeprowadzenia leczenia w sedoanalgezji pod okiem jednego z najlepszych specjalistów anestezjologii w Krakowie.