|STOMATOLOGIA ZACHOWAWCZA

Stomatologia zachowawcza zajmuje się diagnostyką oraz leczeniem skutków próchnicy, która jest chorobą twardych tkanek zęba, czyli szkliwa i zębiny. Wywołują ją makroorganizmy (bakterie) odżywiające się cukrami zawartymi w pożywieniu, takimi jak: sacharoza czy glukoza. Niedokładna higiena jamy ustnej, a tym samym pozostawianie resztek pokarmowych, płytki nazębnej powoduje wytwarzanie szkodliwych dla tkanek zęba kwasów które niszczą szkliwo, powoli tworząc ubytki w zębach.

W Centrum Stomatologii CDC wiemy, że precyzyjna i szybka diagnostyka pozwala na wczesne wykrycie ogniska próchnicy, dzięki czemu możemy zaproponować leczenie adekwatne do stadium zaawansowania zmiany. Jeśli stopień zaawansowania przekroczy poziom możliwości regeneracyjnych, należy usunąć zainfekowaną tkankę oraz wypełnić szczelnie i estetycznie powstały ubytek.

Dzięki współpracy z IvoclarVivadent, jednego z najbardziej renomowanych producentów materiałów do odbudowy, możemy zapewnić naszym Pacjentom gwarancję użycia materiałów kompozytowych najwyższej jakości. Wszystkie zabiegi przeprowadzane są w sposób bezbolesny.

Nieleczona próchnica zębów może doprowadzić do chorób miazgi i przyzębia, które w konsekwencji mogą wymagać późniejszego przeprowadzenia leczenia kanałowego, a nawet konieczności usunięcia zęba.

Zatem regularne wizyty kontrolne, wykonywanie diagnostycznych zdjęć rentgenowskich, profesjonalne zabiegi higienizacji oraz prawidłowa higiena jamy ustnej zapewnią, że nasi pacjenci cieszyć się będą przez długie lata pięknym i zdrowym uśmiechem.