Oferta

Usuwanie ósemek

,,Ósemki’’, ,,zęby mądrości’’ to terminy znane wśród Pacjentów, którzy doświadczyli dolegliwości bólowych z nimi związanych, a u pozostałych szczęśliwców widnieją jako czyhająca wiecznie groza, której atak trudno przewidzieć.

Niekoniecznie jako Pacjenci jesteśmy zmuszeni do przeżywania tych katuszy, albo trwania w oczekiwaniu na to kiedy nadejdą .
W Centrum Stomatologii CDC znamy się na tych zębach doskonale, dzięki czemu sprawnie pomożemy, gdy ósemki „zaatakują” lub na podstawie dostępnych badań ocenimy i przewidzimy prawdopodobieństwo z tym związane.

Trzecie zęby trzonowce należą do zębów zanikających z przyczyn ewolucyjnych. Postęp cywilizacyjny i dostęp przetworzonego jedzenia sprawiają, że nie są już nam potrzebne do normalnego funkcjonowania. Stąd wynika ich zróżnicowanie względem budowy anatomicznej (ilość kanałów i korzeni) oraz położenie.

Ósemki – najczęstsze problemy

W przypadku, gdy ósemki pojawią się równo w łuku zębowym i widać całe korony zębowe mogą służyć całe życie, jak normalne, pełnowartościowe zęby. Sytuacjami, w których ósemki mogą zaatakować jest ich częściowe lub całkowite zatrzymanie.
Częściowe zatrzymanie ósemki to sytuacja, gdy oglądając ząb w jamie ustnej widzimy jedynie fragment korony, natomiast resztę pokrywa tylko dziąsło lub dziąsło z kością żuchwy. Rodzi to ogromne ryzyko powstania ubytku próchnicowego, kieszeni dziąsłowej czy przyzębnej, które przechodząc w stan ostry powodują bardzo silne i uprzykrzające życie objawy.

Leczeniem przyczyny jest usunięcie nadmiaru dziąsła znad zęba lub jego usunięcie. Nie ma co liczyć, że doraźne czyszczenie kieszonki czy przyjmowanie leków rozwiążą problem na zawsze, gdyż nie jest to uderzenie w istotę problemu.
Osobnym zagadnieniem jest całkowite zatrzymanie zęba, które możliwe jest do zaobserwowania wyłącznie na zdjęciach rentgenowskich, gdyż ząb całkowicie pokryty jest dziąsłem i otoczony kością żuchwy. Niestety często wokół takich zębów mogą rozwijać się torbiele lub może zachodzić ucisk na korzenie zęba sąsiedniego. Oba te zjawiska doprowadzają do bardzo niekorzystnej sytuacji, tj. ubytku kości żuchwy lub resorpcji korzenia zęba sąsiedniego.

Usuwanie ósemek w CDC Kraków

W Cracow Dental Centre złotym standardem jest diagnostyka i kwalifikacja zabiegowa ósemek wyłącznie na podstawie tomografii komputerowej (CT/CBCT). Nie możemy być obojętni na fakt, iż struktury ludzkiego ciała są trójwymiarowe a zdjęcia typu panorama czy punktowe (RVG) dają obraz wszystkich tych elementów nałożonych na siebie. Przestrzenne obrazowanie daje możliwość precyzyjnego zaplanowania zabiegu oraz uniknięcia powikłań. Sceptyków promieniowana rentgenowskiego możemy zapewnić, że w Centrum Stomatologii CDC, do tomorafii przed usuwaniem ósemek wykorzystujemy wyłącznie urządzenia spełniające najwyższe standardy osiągając maksimum jakości zdjęcia przy minimalizacji dawki otrzymanego promieniowania. Suma otrzymanych podczas badania promieniowania rentgenowskiego jest zazwyczaj mniejsza, niż ta otrzymana podczas lotu samolotem.

Jeżeli kiedykolwiek zdarzyło Ci się cierpieć z powodu ósemki, boisz się przeżywać to ponownie lub chcesz sprawdzić czy ten problem może dotyczyć także Ciebie? Jeśli tak, to skorzystaj z naszych usług, a my zagwarantujemy Ci profesjonalny i bezbolesny zabieg usunięcia bolesnej ósemki !
Zapraszamy do Centrum Stomatologi Cracow Dental Centre w Krakowie przy ul. Rydlówka 19/ LU 09 – umów się na konsultację 733 187 780.

hero